Herstel zaken die na bewerking in foutstatus terecht zijn gekomen

Gemaakt door Michael Davidis, Gewijzigd op Vr, 29 Mrt om 3:14 PM op Michael Davidis

Het kan voorkomen dat een zaak blijft vastlopen als deze net is hersteld via Correctie zaken. De zaak zit dan in een loop waar deze via de interface niet meer uit kan komen. Deze zaak kan dan alle via de database weer worden hersteld.


Hier voor is nodig:

- Zaaknummer (correspondenceid)

- Zaaktype

- Processtap van dit zaaktype met interactie fase


Overzicht gebeurtenissen van een zaaktype

declare @Zaaktype nvarchar(200) = '<zaaktype>' /* Vul hier de naam van het zaaktype in */


select

  z.ZtcId,

  dz.Description,

  r.ZtcRoutingId,

  t.ZTCTriggerId,

  dt.Description,

  g.Name

from kim.ztc z

join kim.ZTCRouting r on z.ZtcId = r.ZtcId

  join kim.Descriptions dz on z.Category0 = dz.DescriptionId    

join kim.ZTCTriggers t on r.ZtcRoutingId = t.ZtcRoutingId

  join kim.Descriptions dt on t.TriggerId = dt.DescriptionId

join kim.ZTCAction a on t.ZTCTriggerId = a.ZtcTriggerId

join kim.ZTCActionGroup g on a.ZtcActionGroupId = g.ZtcActionGroupId


where dz.Description = @Zaaktype

order by z.ztcid, t.SortSequence


Voer bovenstaande query uit voor het betreffende zaaktype. Je krijgt dan een lijst met alle gebeurtenissen met naam en fase. Bijvoorbeeld:


Bepaal naar welke gebeurtenis je de zaak wilt zetten. Dit moet een zaak zijn met een interactie fase. In bovenstaand voorbeeld is dat de gebeurtenis Behandelen, omdat daar de fase handle (in de laatste kolom) . Het ZTCTriggerId van deze gebeurtenis heb je zo nodig. In bovenstaand voorbeeld is het ZTCTriggerId = 6 voor de gebeurtenis Behandelen.


Nu gaan we het record van de zaak aanpassen. 


Updaten zaakgegevens

declare @Zaaknummer nvarchar(200) = '<zaaknummer>'  /* Vul hier het zaaknummer (correspondenceid) in van de zaak */

declare @TriggerId int = <ZtcTriggerid>  /* Vul hier het ZtcTriggerid in van de gebeurtenis */


update kim.cases

  set ZtcCurrentTriggerId = @TriggerId,

  ZtcHandleTriggerId = @TriggerId,

  BlockingStatus = 600

where CorrespondenceId = @Zaaknummer


Vul zaaknummer en ZtcTriggerid uit de eerste query in en vier deze query uit. De zaak is nu weer in de juiste staat en kan het normale proces vervolgen.



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren