In sommige situaties kan het voorkomen dat een zaak vastloopt, bijvoorbeeld indien het proces niet goed is geconfigureerd of als er een communicatieprobleem is opgetreden. Een vastgelopen zaak wordt grijs weergegeven. Om deze vastgelopen zaken toch weer in behandeling te kunnen nemen is er de mogelijkheid om via het menu onderdeel ‘Zaken-Correctie zaken’ de zaken te corrigeren. Dit wordt geregeld met behulp van de gebeurtenis ‘Fout’ in de procesinrichting. Nadat een zaak gecorrigeerd is wordt de hele regel rood gearceerd.
Proces
Wanneer een zaak is vastgelopen en via de menu optie 'Correctie zaken' wordt hersteld bestaat er een mogelijkheid dat de zaak in een status komt waarbij een behandelaar niks meer kan met deze zaak. Dat is het geval als de zaak is vastgelopen in een gebeurtenis waarin geen interactie is opgenomen. Een zaak wordt standaard teruggezet naar de laatst actieve gebeurtenis en dat kan een gebeurtenis zonder interactie zijn. Uitzondering hierop is wanneer er in het proces een proces gebeurtenis 'Fout' is opgenomen. Als de laatst actieve stap geen interactie heeft, zal de zaak naar de 'fout' gebeurtenis worden gezet.
Proces gebeurtenis 'Fout'
Door in het proces de procesgebeurtenis 'Fout' op te nemen kan er gestuurd worden wat er moet gebeuren als een vastgelopen zaak wordt gecorrigeerd. Als altijd duidelijk is naar welke gebeurtenis een zaak na herstel moet worden gezet, dan kan een proces actie 'Vervolg gebeurtenis' ingesteld worden.
Bij grote processen is het vaak niet meteen duidelijk waar de zaak kan worden opgepakt. Door een procesactie 'Verwerkingsacties' op te nemen kan een gebruiker/behandelaar na correctie van de zaak bepalen naar welke gebeurtenis de zaak moet worden gezet.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren